RAWATAN UNTUK SIHIR PEMISAH




Yang paling penting untuk kita lakukan dalam melawan sihir ini adalah usaha menjauhkan diri dari bahaya sihir itu sendiri sebelum terjadi.
.
Cara yang paling penting dan bermanfaat ialah penjagaan dengan melakukan zikir yang disyari’atkan, membaca do’a dan ta’awwudz sesuai dengan saranan Rasulullah ‘Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam.
.
Nabi mengajarkan kepada Ibnu Abbas: “Wahai anak, jagalah Allah (selalu ingat Allah dalam hatimu), tentu Allah akan menjagamu…” (Hadis Sohih riwayat Imam Tirmizi)
.
Selain di atas, antara ayat-ayat al-Quran yang boleh dijadikan amalan untuk melawan sihir pemisah ini ialah seperti doa yang saya sertakan dalam gambar.
.
.
CARA AMALAN 
.
Amalkan doa yang diberi setiap kali selepas solat sebanyak 3 x. Niat dengan Allah untuk hancurkan segala sihir yang ada pada kita dan pasangan. 
.
Boleh juga sediakan air mineral (bukan air masak) semasa baca doa tersebut, kemudian buat minum berulang kali.
.
Antara amalan lain iaitulah pesakit mengamalkan makan cuka epal / delima / kurma dicampur dengan madu. Makan 2 kali sehari. Pagi dan sebelum tidur.
.
.
KESIMPULAN
.
Ancaman sihir yang berlaku saban hari ini bukanlah suatu metafora atau omongan kosong semata-mata. Ianya adalah realiti yang terpaksa dihadapi oleh masyarakat kita di luar sana. 
.
Selagi ada rasa dendam, dengki dan iri hati, selagi itulah iblis serta bala tenteranya akan terus berusaha menjerumus manusia kepada perkara-perkara yang terkeluar dari landasan syariat Islam. 
.
Tiada jalan lain untuk menangani masalah sihir yang dihadapi selain dari mendekatkan diri kita kepada Allah. Firman-Nya yang bermaksud;
.
“Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu)” Surah At-Taghaabun Ayat 11
.
Dirikanlah solat dan berdoalah kepada-Nya agar kita sentiasa dikurniakan kesabaran dan ketabahan yang tinggi untuk menghadapi ujian dan dugaan-Nya. 
.
Mohonlah kepada-Nya untuk membantu kita untuk terus istiqamah dalam beribadah kepada-Nya, diberi kekuatan untuk bermujahadah melawan serta menangkis segala hasad dengki manusia dan tipu daya iblis laknatullah. 
.
Sesungguhnya hanya Dia yang Maha Pelindung dan Maha Mengabulkan doa-doa hamba-Nya.
loading...

0 Response to "RAWATAN UNTUK SIHIR PEMISAH"

Post a Comment

Didakwah