10 Tanda Tanda Berkemungkinan Anda Mengidap Penyakit Buah Pinggang

Kongsikan di


Hati hati memilih makanan. Sekarang ni penyakit senang sangat hinggap dibadan. Begitu juga dengan buah pinggang harus juga anda jaga. Abang nak kongsikan tanda tanda berkemungkinan anda menghidap penyakit buah pinggang.

Penurunan fungsi buah pinggang boleh menyebabkan penumpukan racun dan kotoran dalam darah. Hal sejenis ini bakal berbuntut pada melemahkan daya tahan tubuh. Anda bakal terasa lebih lelah, lemah, dan susah menumpukan perhatian. Bukan hanya itu, penyakit buah pinggang boleh juga boleh menyebabkan anemia yang boleh menyebabkan kekurangan dan keletihan.

1. Mengalami kesukaran tidur

Apabila buah pinggang tidak berfungsi dengan betul, racun bakal menetap di dalam darah. Hal sejenis itu bakal membuat anda sukar untuk tidur. Penyakit buah pinggang mempunyai jalinan pada obesiti dan penyakit buah pinggang kronik, bahkan juga masalah tidur dengan kesusahan bernafas bakal lebih kerap berlaku pada orang-orang mengidap penyakit ini.

2. Mempunyai kulit kering dan gatal

Buah pinggang yang sihat boleh bekerja menyingkirkan bahan buangan dan cecair tambahan daripada badan anda, menolong dalam pengeluaran sel-sel darah merah, melindungi tulang, dan bekerja untuk melindungi jumlah mineral yang sesuai dari dalam darah. Kulit kering dan gatal dapat
jadi tanda dari penyakit kekurangan mineral. Jika buah pinggang tidak lagi boleh melindungi keseimbangan yang tepat dari mineral dan nutrisi dalam darah, makan anda akan alami kulit kering.

3. Buang air kecil lebih kerap

Sering buang air kecil terutama ketika malam hari mungkin saja tanda penyakit buah pinggang. Apabila penapis buah pinggang rosak, boleh mengakibatkan peningkatan dorongan untuk buang air kecil. Sering buang air kecil boleh pula jadi tanda jangkitan saluran kencing atau pembesaran prostat pada lelaki.

4. Kencing berdarah
Buah pinggang yang sihat iaitu buah pinggang yang boleh melindungi beberapa sel darah pada badan waktu menapis bahan buangan daripada darah untuk menghasilkan u * in. Namun, masa buah pinggang rosak, sebahagian sel darah ini bakal “bocor” serta keluar ke u * in. Selain dapat untuk mengesan penyakit buah pinggang, kencing berdarah boleh juga jadi tanda-tanda tumor, batu ginjal, atau jangkitan.

5. Air kencing berbuih

Gelembung terlalu berlebihan dalam air kencing terlebih masa anda menyiram toilet boleh menunjukkan protein dalam air kencing. Protein yang umum diketahui di air se * i yakni albumin, protein yang sama dengan dalam telur.

6. Mengalami bengkak di sekitar mata

Protein dalam air kencing merupakan isyarat awal bahawa penapis buah pinggang telah rosak yang sangatlah mungkin saja protein bocor ke air kencing. Bengkak di sekitar mata boleh disebabkan kerana sejumlah protein dalam air kencing alami kebocoran.

7. Pergelangan kaki dan kaki bengkak

Manfaat buah pinggang yang menurun boleh menyebabkan pengekalan natrium, menyebabkan bengkak di kaki dan pergelangan kaki. Bengkak pada anggota bawah boleh juga jadi tanda penyakit jantung, penyakit hati, dan permasalahan vena
kronik pada kaki.

8. Nafsu makan yang buruk

Ini merupakan tanda-tanda yang sangat umum. Tetapi penumpukan racun yang dihasilkan daripada penurunan manfaat buah pinggang boleh jadi salah satu penyebab.

9. Mengalami kekejangan otot

Ketidakseimbangan elektrolit dan kram boleh disebabkan oleh masalah manfaat buah pinggang. Kandungan kalsium yang rendah boleh menyebabkan kekejangan otot.

Sumber: al-syifa
loading...

1 Response to "10 Tanda Tanda Berkemungkinan Anda Mengidap Penyakit Buah Pinggang"

  1. ingin mendapatkan uang banyak dengan cara cepat ayo gabung di fanspoker
    ditunggu apa lagi mari segera bergabung dengan kami ya ^^

    ReplyDelete

Didakwah