Ilmu Menarik Duit Itu Wujud

Kongsikan di



Soalan : Saya ingin bertanya dalam ilmu islam adakah wujud ilmu menarik duit dan apakah hukumnya?

Jawapan: Segala ilmu yang ada di muka bumi ini adalah milik ALLAH SWT termasuklah ilmu sihir, kebal dan ilmu tarik duit. Ilmu2 seperti ini dan banyak lagi ilmu yg pelik2 menjadi tidak mustahil kerana bantuan makhluk lain selain daripada manusia. 

Wujudnya ilmu2 sebegini adalah merupakan ujian daripada ALLAH SWT kepada hambanya. Kerana jalan menuju ke bahagiaan di akhirat bukannya mudah dan ilmu2 inilah yang menjadi ujiannya.
Oleh itu umat Islam perlu menjauhi amalan2 sebegini yang boleh merosakkan aqidah, tambahan jika amalan ini memerlukan kepada zikir khas yang tidak difahami, disertai amalan2 pemujaan maka perbuatan tersebut adalah haram.

Jika maksud menarik duit itu merujuk kepada amalan berdoa yang difahami dari doa2 yg diamalkan oleh Rasulullah SAW dan disertai pula dengan usaha yang berterusan maka perbuatan ini diharuskan selagimana usaha2 itu tidak mengambil jalan pintas dengan menggunakan kaedah2 yang menyalahi syara’.
Wallahu Ta’ala A’lam

Sumber: Fatwa Negeri Selangor
loading...

2 Responses to "Ilmu Menarik Duit Itu Wujud"


  1. mari bergabung dengan kami di
    F|A|N|S|P|O|K|E|R jangan lupa untuk di add ya pin bb 55F97BD0 ^^

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt tuan.
    Tuan saya memerlukan bantuan kewangan. Bagaimana saya ingin bantuan kewangan dari tuan. Saya memerlukan bantuan kewangan sebanyak RM20,000.00 untuk melunaskan hutang-hutang along. Boleh ka tuan membantu saya. Ni nombor telefon saya 0124519456. Ni nombor akaun maybank saya 152068693987. Dengan bantuan tuan saya sentiasa berdoa agar tuan dimurahkan rezeki.

    ReplyDelete

Didakwah